Pilates na fit loptách

Pilates sú cvičenia vykonávané s vlastným telom, pomocou ktorých dosiahnete optimálnu telesnú kondíciu,  ale aj natiahnutie a posilnenie hlbokých svalových skupín tela. Táto metóda odstraňuje bolesti chrbta, zlepšuje ohybnosť, silu, vytrvalosť, rovnováhu, koordináciu, dýchanie a telesný vzhľad. Cvičenie vyrovnáva svalové disbalancie, ktorými v súčasnej dobe trpí väčšina populácie. Už po niekoľkých cvičeniach zaznamenáte pozitívne výsledky. Fitlopta nepatrila medzi pomôcky, ktoré pri cvičení Pilates kedysi používal tvorca tejto metódy Joseph Pilates. Dnes však predstavuje jeden zo základných prostriedkov na zvýšenie efektivity mnohých cvikov. Jej využitie pri Pilates je výhodné najmä preto, že výrazne zmierni zaťaženie chrbtice a kĺbov, kontroluje pohyby a núti nás doťahovať ich. Niektoré cviky sú preto náročnejšie, ale aj účinnejšie, lebo fitlopta je nestabilná plocha a človeka naučí zapojiť aj svaly, ktoré by sám ovládať nedokázal, lebo ich zatiaľ nemá vypracované. Cvičenie na fitlopte môže preventívne pôsobiť pri mnohých zdravotných problémoch. Napríklad posilňovanie panvového dna priaznivo ovplyvňuje inkontinenciu. Tak, ako každá iná fyzická aktivita, aj Pilates si vyžaduje pravidelnosť. Na hodiny si nemusíte nosiť fitloptu, tá Vám bude zapožičaná. Stačí prísť v pohodlnom oblečení a myslieť na pitný režim.

Možno sa pýtate, prečo práve cvičenie Pilates na FIT loptách…. práve preto. …že pri cvičení PILATES vychádzame z prvkov zdravotného cvičenia. Cviky prevádzané na FIT lotách nám napomáhajú dokonale sa zladiť s DÝCHANÍM, spevnia svaly, pravidelným cvičením vyformujú postavu, uvoľnia a zrelaxujú. Cviky sú prispôsobené pre všetkých – veľmi radi s nami často cvičia mamy s dcérami, babky s vnúčatami, priateľky s priateľkami…či každý sám pre seba. Cviky sú prispôsobené pre začínajúcich i pre viac aktívnejších. Cvičia ich ľudia po operáciách, s problémami chrbtového svalstva, pri migrénach, liečia sa z veľkej psychickej záťaže, či pre radosť a pokoj mysle.

Postreh lektorky Ivet z hodín:

“Vrelo odporúčam cvičiť práve vtedy, keď je človek veľmi vyčerpaný. Pretože práve toto cvičenie výborne dobíja stratenú energiu a nabudí pozitívne myslenie a precvičí celého človeka do POHODY.  Môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti. Čo si viac priať? …chcieť niečo urobiť práve PRE SEBA. Myslieť na seba len 1 hodinku týždenne. Je to veľa? …”

Odpoveď nájdete pri našom pravidelnom cvičení ” PILATES na FIT loptách”                                          

každý UTOROK  18,30-19:30 hod., v telocvični ORLOVŇA (vedľa pošty 1 Ružomberok, za SLSP)

  na pravidelné cvičenie sa na Vás teší lektorka Ivet 0903 774 817

image

Prečo cvičiť Pilates na FIT lotách?

  • pomáha pri problémoch s chrbticou, kosťami, svalmi a kĺbmi
  • posilňuje a naťahuje vnútorné svaly
  • napomáha správnemu držaniu tela, rozvíja symetriu tela
  • pomáha formovať postavu a spevňovať celé telo:
    • aktivujú sa hlboké brušné svaly a buduje sa pevné ploché brucho
    • svaly končatín získajú štíhly profil
    • zmení sa rozloženie podkožného tuku
    • klesá nadváha
  • zlepšuje pružnosť a ohybnosť tela
  • je prevenciou osteoporózy , inkontinencie, gynekologických ochorení, hemoroidov
  • zlepšuje koordináciu a estetiku pohybov
  • zlepšuje dýchanie a okysličenie organizmu
  • pôsobí proti stresu a únave
  • prináša pocit celkového uvoľnenia a relaxácie

Kto môže cvičiť Pilates na Fit lotách?

  • všetci bez vekového obmedzenia
  • ženy, muži aj deti
  • fyzicky aktívni, aj úplní začiatočníci
  • Pilates je vhodným doplnkom všetkých pohybových činností, rekreačného aj profesionálneho športu. ODPORÚČA SA:
  • ľuďom s chronickými bolesťami chrbtice
  • ortopedickým pacientom po ukončení rehabilitačnej liečby
  • ľuďom s nadváhou
  • ženám po pôrode, pretože cvičenie posilňuje brušné steny a svaly panvového dna
  • cvičenie posilňuje chrbtové svalstvo a tým predchádza bolestiam v krížovej oblasti